Cuma, Ocak 08, 2010

iki yol

her zmn merak ederim verdiğim kararlarda, seçtiğim yollarda acaba dier yoldan gitmeyi seçsem ne olurdu die.yani herkes illa bi şekilde başına gelen olaylarda ii ya da kötü bir karar vermek zorunda kalır.peki ama ya seçtiğimiz yolu değil de dier yoldan gitmeyi tercih etseydik?



aslında neden bilmiyorum belki de bir sebebi yoktur ama merak ediyorum işte sadece bu kadar.elimizde imkan olsa da böyle herşei geriye sarıp dier yolu seçmiş hallerimizi de görebilsek fena olmazdı diyorum bazen de:) (sanırım kelebek etkisini bu yüzden seviyorum)



ilkokuldan beri doktor olmayı isteyen ben, öss tercihleri sırasında nasılsa cerrahpaşa oluo die onun altına başka bir tıp tercihi yapmadan direk eczacılık yazmıştım ölü tercih olduunu düşünerek.tercihlerimin son halini de bitirip (ki yanlış hatırlamıyorsam son günüydü tercihlerin bi de o zmnlar şimdiki gibi netten yapılmıyordu tercihler-Allah ımm baya eskimişiz sanırım:))-) babama gösterdikten sonra formu teslim etmek için işyerinden çıkarken babamın bir anlık uludağ tıpı yazdın mı die sormasıyla tüm hayatım değişti.Yani daha önceden aramızda öyle bir konuşma olmamışken ya da ne biliim puanım bursadan daha yüksek olan izmirdeki ya da ankaraya daha yakın şehirlerdeki tıplara yeterken neden bursa bilmiyorum ama işte o anda babamla yaptığım sadece birkaç dakikalık bi konuşmaydı 'madem ist kesin oluyor o zmn altına da bursa yaz zaten ölü tercih olur bi kaybın da olmaz' demişti.Tercihlerimi silip yeniden doldurmaya üşendim ama yine de oflayarak değiştirdim.Sonuçlar açıklandığında şok oldum.Hala hatırladıkça tüylerim diken diken oluyor o kadar şükrediyorum ki o ana.Ya değiştirmemiş olsaydım?Eczacı olup çıkacaktım herhalde hayatım boyunca affetmezdim kendimi.O bikaç dakikalık konuşma resmen hayatımı değiştirdi.



Buraya gelmeden önce de kesin kararımı vermiştim gelmeyecektim.Tusta tercih yaparken eğitim araştırma yazmamayı göze de almıştım ne işim vardı benim ağrıda.Ama en sonunda ne oldu geldim.Pişman mıyım?Hayır(en azından şimdilik).Buraya geldikten sonra gördüm ki aslında dou bizim daha doğrusu benim bildiğim düşündüğüm gibi değilmiş iiki de gelmişim.Burdaki insanların yaşayışlarını gördüm, doğunun (daha önceden sorsalar yerlerini bile bilmediğim) illerini gördüm.Büyük ihtimalle bir daha buralara gelmeyeceğim ama ilerde buraları hiç unutacağımı da sanmıorm.Yıllar sonra 'ben ağrıda bulunmuştum' dicem:) Ama artık inanıyorumki herkes hayatının bir döneminde buraları da görmeli:) İşte ya hiç gelmeseydim buralara? O zmn hiç bilmeyecektim, burda tandığım insanları hiç tanımış olmayacaktım ya da bursaya gitmeseydim artık dostum olan o insanları hiç bilmeyecektim tamam başka yakın dostlarım olacaktı belki ama garip işte:) zaten şöyle bişey varki bişey benim olmadan onun yokluğunu düşünememki yani zaten hiç bilmediğim birinin yokluğunu zaten bilemem (biraz karıştırdım sanırım demek istediğmi anlatamadım:)) yani demek istiyorum ki bişey önce benim olmalı ki ya da birini tanımış olup onunla arkadaş olmalıyım ki sonra o olmasaydı die düşünebileyim di mi.Zaten hiç tanımadığım biri için o olmasaydı diyememki ne biliyorum belki de şu an hiç bilmediğim gitmediğim yerlerde bissürü insan vardır aslında tanışsam, hayatıma girse çok ii anlaşacağım ve hatta iiki onu tanımışım o olmasa çok kötü olurdu diyeceğim ama henüz tanımadığım.di mi ama:) işte onları henüz hala tanımadığım için yoklukları etkilemiyor:)Herhangi bir şeyin kaybını anlamak için önce ona sahip olmak lazım :)



Bunlar sadece iki örnek bunların dışında gün içinde bissürü karar vermek zorunda kalıyorum tabiki herkes gibi, seçimler yapıyorum.Hiç bi kararımda, sonu beni üzse de kızdırsa da, hiçbir zaman 'keşke' demedim (Allah hiçbir zmn dedirtmesin de), o kelimeyi hiçbir zmn kullanmadım sadece bir dahaki sefere karar verirken daha dikkatli olmamı sağladı bunlar.Şimdi geriye dönüp baktığımda da iiki öyle yapmışım, iiki buralara da gelmişim diyorum.Zaten bence yaptığı şeyler için deil de yapmadığı şeyler için pişmanlık duyar insan öyle de olmalı.İlerde bugünlere dönüp baktığımda da hiçbir zmn sanmıyorum 'keşke onu yapmasaydım' diyeceğimi ama 'keşke zmnında onu da yapsaydım' deme ihtimaline karşılık mümkün olduğunca bunu aza indirgemeye çalışıyorum:)



Bu arada seçimlerimde acaba dier yolu seçsem ne olurdu die merak ediyorumya onunla ilgili bi teorem de geliştirdim kendi cevabımı buldum:) Şöyleki bence insan hangi yolu seçerse seçsin vardığı nokta değişmez yani kaç farklı yol olursa olsun biz hangisini seçersek seçelim tüm yollar en sonunda bir noktada kesişiyor ve aynı noktaya çıkıyor sadece yollar biraz farklı o kadar kimi belki biraz daha engebeli kimi daha virajlı kimi daha düz o kadar.Ne diim en güzel yolları seçip en mutlu sonlara ulaşmak dileğiyle:)

biterken:demir demirkan-cevapsız (sora sora yol bulmaktan yoruldum...-yazıya da denk gelmiş:))


yaklaşık bi ay olmuş yazıyı yazalı ölece taslak halinde bekliomuş yayınliim bari:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ne demişler bakalım