Pazar, Ocak 17, 2010

anı(cık)lar -1-

Buralarda anne babaların çocuklarını nüfusa kaydetme adetleri pek yok hoş zaten olup da yaptıran da zaten zmnında kaydettirmek yerine küçük ya da büyük kaydettiriyor nedense.
Çocukları büyüyüp de okuldan belge lazım olduğunda ya da yeşil kart çıkartabilmek için kimlik gerektiğinde, nüfus müdürlüğü önce bize gönderiyor çocukları yaş tesbiti yapmamız için.Bizim de malum elimizdeki imkanlar sınırlı olduğu için (ya da şöyle söliim elimizde dr.dan başka bişe olmadı için:)) çocuğun velisine soruyoruz yaşını, çocuğun yaşını gösterip göstermediine bakıyoruz, bikaç soru daha sorduktan sonra yaş tespiti yapmış oluyoruz(!). geçenlerde yine bi baba geldi yanında 3 çocuğu, yaş tespiti yapılacak.İçeri girdiler hep beraber.Adam çocuklarına açın kollarınızı gösterin dedi.Çocukların her birinin bileğinde kırmızı mühürle bi damga basılmıştı nüfusta.Küçücük yaşlarında damga yemiş gibilerdi, hoş bi manzara deildi bence.Neyse aramızdaki muhabbet aynen şöyleydi: :)
-Kaç yaşında bu çocuklar sırasıyla
-Hocam bu 11, bu8 bu da 7
-Bu 11 mi emin misin
-E tmm hoca 1o olsun bari
-?! (ne diim ben sana)
----------------------------------------


Yine yaşlı bi teyze:)(gerçi şöyle ki buradaki kadınların olduklarından çok çok yaşlı gösterdiklerini fark ettik.) Kimlik kartı var yanında bi tane. İlaç yazdıracakmış o kişiye. Bizim hemşire kaydederken durakladı. Bi bakar mısınız dedi.92 doumlu gözüküyordu kimlikteki kişi ama fotoğraftaki abartmasız bi 45-5o yaşında vardı. Baktık baktık. En sonunda teyzeye sordum bu senn neyin oluyor die (bu arada teyzeyle çok zor anlaşıyoruz çünkü teyze çok az Türkçe biliyor, konuştuklarının yarıdan fazlası kürtçe).En sonunda anladık ki o kimlikteki kişi teyzenin geliniymiş. Ama ben hala fotoğrafla-doum tarihinin aynı kişiye ait olduğuna inanamıyorum. Çocuğu var mı gelininin die sordum yok dedi meerse yeni evlenmiş, Yani anamnez doum tarihiyle uyuyor ama fotoğraf çok yaşlı kalıyor:) Hemşire daha yakından baktı fotoya ‘kırışıklıkları bile var baksanıza’ dedi. Güldük. Teyze de yine Kürtçe bişeler söyledi. O bizi anlamadı biz onu anlamadık, Türkçe bilmiyorum dedi ama gülmemize oda katıldı:)
--------------------------------------------

4o lı yaşlarında bi amca geldi.Ehliyet almak için sağlık raporu almaya gelmiş.Göz muayenesi yapıyoruz işte klasik belli bi mesafeden harfleri okutuyoruz falan.Amca geçti, ben de harfleri gösteriyorum amcanın da okumasını bekliyorum, sorduğum hiçbir harfi doğru söylemiyor yani mesela ben U gösteriyorum o L diyor, K gösteriyorum S diyor.Hayır yani birbirine benzer bişeler dese mesela V yerine U dese dicemki gözleri bozuk da net göremiyor, alakası yok.Amcam ölesine bildiği harfleri söylüyor tanımadan etmeden:)

biterken: fatih erdemci-suçum değil

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ne demişler bakalım