Cuma, Aralık 04, 2009

tutak

Her şey 11eylül2oo9 daki 28.dönem devlet hizmeti yükümlülüğü kurasıyla başladı.Başlayan ne dersen bilmiyorum o zmn tutak maceram o güne dayanıyor demem daha doğru sanırsam.
Tıp fakültesinden mezun herkesin zorunlu olarak katıldığı kuralardan biriydi, benim için önemiyse benim ismimin de o kurada yer almasıydı.
3. ve 4. sınıfta çok idealist bir şekilde yaklaşıp douaya gidip ordaki insanlara hizmet edip onlara yardım etme düşüncesi çoktan gitmişti aklımdan sebebin de bilmiyorum gerçeklerle yüzleşmiş olmaya daha yakın olmak mı artık aileme uzak olmayı istememek mi belki de korkuyor olmak mı artık ne bilmiyorum ama ben artık bir yerlere gimek istemioyordum sebebi belki de tus tu.Neyse ne olursa olsun dier 327o dr gibi benim de ismim listedeydi.Biz açıklanan münhal kadrolara göre 5 tercih yapıyorduk 5 nokta tercih.Benim tercihlerim kırşehir kaman devlet hastanesi, bursa-ankara arasında her geçişimde sebebini bilmediğim bir iç kaynamasıyla baktığım ve her seferinde mecburimi burda yapsam ne güzel olur dediğim(ki mecburide listede olup olmadığını bilmediğim) bilecik bozüyük d.h., afyon çay sağlık ocağı, çankırı elidivan toplum sağlığı merkezi ve son olarak da artvin arhavi sağlık ocağı.Kura sabah başlıyor, ulucanlarda oluyor.Ben dayanamayacağımı düşünüp gitmeye karar verdim küaybekarı da çaırdım beraberce yola koyulduk.Kura saatlerce sürdü bizim sınıftaki arkadaşların abartmasız yarısından fazlası ilk tercihlerine, kalanlarının büyük kısmı dier tercihlerine yerleşkten sonra sayılı kişimiz şanslı şekilde genel kuraya kaldık.Benim ilk tercihimi üçbin küsür kişiden sadece ve sadece üç kişisi ilk tercih olarak yazmış ve bu cidden yakalanması zor bir ihtimal.İşin ii yanı hastane iki kişi alıyor ve benm dışımdaki dier iki kişi de kurayla oraya atandıktan sora ve zaten dier tercihlerim de önceden ölü tercih durumuna düştükten sonra genel kuraya kaldığımı anlamştım zaten.
Hayat insana gerçekten garip tesadüfler sunuyor.Atama sırasında yakın arkadaşlarımıza çıkan yerleri bir kağıda yazıyoruz ki haber verelim.Tuğçeye-ki küaybekarla karşılaştırılınca benm yakın arkadaşım- bir yer çıktı ben hayatımda ilk kez duydum orda hatta içimden tüh ne fena yer çıktı dedim.Orayı da not ettik ki ben tuğçeye haber veriim.Aradan baya zmn geçtikten sonra benm ismimin karşısına ağrı tutak merkez sağlık ocağı çıktı ben dumur oldum tabi ilk anın şokuyla tepkisiz kaldım, tek yapabildiğim o an için benimle birlikte aynı yere atanan dier dr. arkadaşın ismini telefonuma kaydetmek oldu:ali.Dışarı çıktık(bu arada küaybekar a da 4. tercihi ist.de bir yer geldi).Ben bi yandan şok etkisinde eve haber veriyorum bir yandan elimizdeki kağıda bakıyorum kim nereye çıkmış die.Birden tuğçeye ilişti gözüm:Tutak devlet hastanesi.En azından tanıdık biri dedim ilk iş olarak da tuğçe yi aradım.
İşte tutak maceramın başı bu:)
Sanırım bundan sonra yazacaklarım daha çok tutak ve orda yaşadıklarımla ilgili olacağı için bir nevi mecburi günlüğüne dönüşecek burası:)Bi de oraya gittiğimden beri yazmadığım ve hatırladıklarımı kısa kısa bundan sonra yazacağım için olayları yaşadığım anki duygularımı çok yansıtamayacağım sanırım çok fazla günlük moduna dönüşecek burası artık idare edicez:)
Biterken:redd-mutlu olmak için(tubaaa nın cd lerinden çıktı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ne demişler bakalım