Perşembe, Aralık 24, 2009

iki günlük bebeğini muayeneye getirmiş uzak köylerden birinden, şikayeti bebeğin ağlamasıymış evet evet iki günlük bebeği ağlıyormuş o yüzden gelmiş.bir başkası 4 aylık bebeğini getirmiş, sanırım çocuk doğduğundan beri tırnaklarını hiç kesmemişler parmağının son falanksı kadar tırnak boyu vardı bu ne böyle çocuk yüzünü gözünü çizecek neden kesmiyorsunuz dedim annesi de korkuyorum dedi neden die sordum meğerse çocuğun tırnaklarını keserlerse çocuğun uykusunun bozulacağına inanıyorlarmış o yüzden de kesmezlermiş sonra muayene etmek için çocuğun üstünü açmasını istedim ve karşıma resmen bi lahana bebek çıktı:) 7-8kat, çarşaf parçalarına benzeyen kumaşlarla sarılmıştı çocuk aç aç üstündekiler bitmedi,bu ilk kez gördüğüm görüntü deildi zaten bişey de demedim.

burdakiler küçük yaşlarından beri patır patır çocuk doğurdukları için ve çok çocukları oldukları için sanırım pek dikkat etmiyorlar çocuklarına o yüzden baya bi şaşırttı bizi bebeği ağladığı için dr.a getiren o aile. geçen ayda bizim köylerden birinde bi intihar vakası olmuştı biz de otopsiden sorumlu olduğumuz için çağrılmıştık.intihar eden kişi yirmi yaşında bi bayan, 4 çocuğu varmış.neden intihar etti bilinmez ama o yaşta o kadar çocukla belki de haklı diyor insan...
bu arada bizim köylerden birinde dedim de güldüm kendime nasıl sahiplenmişsem artık buraları:)
ben ank.da büyüdüm ama ank.ın ilçerini doğru düzgün bilmezken (hatta yakın zmn a kadar sorsalar 'ilçe' kavramına da çok hakim değildim cidden hani nerelisin dediklerinde 'içinden' ya da 'merkezden' demenin ne demek olduğunu üniversitede anlamıştım:)) şimdi ağrının bi ilçesinin köylerini biliyorum :) bayramdan önce h1n1 aşısı için köylerdeki evleri tek tek gezerken (sağlık müdürünün isteği üzerine aşılama ekibinde herhangi bi yan etki gelişirse die bir de dr bulunması gerekiyordu hayır anlamadığım tmm biz gidiyorduk ama elimizde hiçbişey yoktu bi reaksiyon olsa napardık bilmiyorum) bi eve gittik kadın 27 yaşında on tane ocuğu varmış hepsini de evde doğurmuş güle güle anlatıyordu gerçi o gülmeleri pek hayra alamet gözükmüyordu ama:) kadın 14 yaşında evlenmiş sanırım o gün sonra da hiç boş durmadan çocuk doğurmuş.En büyük çocuğu da şimdi hamileymiş işe bak kadın 28 yaşında anneanne olacak:)

bu arada sanırım artık 23-26 yaş tüneline de iice girdim:) facebook u bi açıyorum çoğu arkadaşım şafak sayıyor oluyor ya kendi şafağını ya da askere giden sevgilisinin şafağını.Son iki ay içinde de çok fazla arkadaşımın nişanlandığı haberini aldım. İstesemde istemesemde kabullenmem gerekiyorki artık yaş alıyoruz:)
İnsan büyüdükçe, yaşlandıkça o yaşa ait tünellerden geçiyormuş gibime geliyor: ' yaş tünelleri' .yani mesela 17-19 yaş tünelinde lise biter, üni. hayatı başlar arkadaşların hemen hepsi o dönemden geçer sonra 20-23 yaş tüneli gelir artık mezuniyetler vardır bu tünelde bir de sen 6 yıllık bi okulda okurken dier arkadaşların çoktan mezunolup işe güce karışır, daha sonraki tünellerde askerlikler, evlilikler... kendi tünellerimizde hep iiliklerle karşılaşırız umarım:)

biterken:kolpa-koşa koşa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ne demişler bakalım