Çarşamba, Ağustos 18, 2010

vitreus dejenerasyonu

sabah erkenden ağrıya koyulduk, şu aile hekimliğine geçmek için dilekçelerimizi vermek amacıyla.geçmek-geçmemek arasında kalmışken, dilekçemi veriim de en azından listede adım olsun istemezsem kura zmn.ı çekilrim düşüncesiyle verdim dilekçemi hadi hayırlı olsun bakalım.
ağrıya gitmişken uzun zmn.dır gözümdeki şu siyah noktacıklar için bi göz dr.una gidiim dedim.ee nereye gidicem:ağrı devlet hastanesi.Allah ım inanamıorm=) buralara hasta rolüyle gelmek de varmış=)
bi boşnak dr. varmış ağrıda.kbb uzmanı.daha önceden de bikaç sefer reçetesi gelmişti bana repete etmem için.geçenlerde de bizim hemşirelerden biri çocuğunu götürmüş ona, çok tatlı orta yaşlı bi adam die anlattı.ben nedense genç olarak düşünmüştüm;sen taa bosnadan kalk ağrıda çalış, heralde o yüzden genç olduunu düşündüm.ay ne alaka şimdi bağlantıyı anlatamıcam nasıl kurduysam artık neyse işte sonuç olarak hafif tontonumsu bi amca olduunu duyunca nedense bi içim kaynadı, yine her zmn.ki gibi kan kaynaması oldu sanırım=) bi de böle konuşması falan resmen deişikmiş yani resmen boşnakmış artık o nasıl oluyorsa?!=) ay işte kısacası ağrıya gitmişken onu da bi göriim dedim, zaten ağrı devlete yakın bi özel hastanede çalışıomuş.saat biri yirmi geçioordu hastaneye gittiğimde, poliklinikler kısmında onun odasını bulmam zor olmadı, ne zmn gelir dedim bir buçukta dediler.hastalarla birlikte beklemeye koyuldum.o sırada bizim sağlık memurlarından birini gördüm çocuunu dr.a getirmiş ve böylece tutağa dönüş aracımı da bulmuş oldum.
saat tam bir buçukta acele acele birisi geçti ay resmen boşnak buu=)odasına girdi.peşinden bi hasta.neyse onu bekliim bari dedim.o hasta çıktı dieri girerken ben de kapıdaki görevliye ben dr.um, muayene olmıcam esat beyle bişey konuşcam diince beni içeri aldı.ama o sırada içerde bekleyen başka bi hasta da varmış.esat bey(soyadı boşnak) ters ters baktı bana bi, o sırada bi önceki hastaya reçetesindeki ilaçları nasıl kullanacağını anlatıyordu, sonra o çıktı sıradaki hasta geldi.esat bey biraz sinirlice içerde hasta varken başkasını nie alıosunuz die çıkıştı hemşireyle güvenlik görevlisine.(şu ilk bakışta çok sıcak olmayan, ciddi,asabi,kızgın görünen genel olarak gözlemlediğim boşnak görünümüne fazlasıyla uyuyordu).görevli o hasta deil dr.muş sizinle bişey konuşcakmış deyince ne konnuşcakmış dedi kızgınca, sonra yanıma geldi ben de o sırada kendimi tanıttım, ben tutakta dr.um, yarı boşnağım sizi görmeye geldim falan diince yüzü çok mutlu bi ifade aldıi güldü elini verdi, sıktı elimi baya kavrayarak bırakmadı uzun süre.çok tatlı bi amcaydı.babama benziodu yaws=) yarı türkçe-yarı boşnak şivesiyle ne kadar zmn.dır burda çalışıosun, ne kadarın kaldı dedi.nerelisiniz die sordu, izmirde mi istanbulda mı yaşıosunuz dedi.cevap verdim.benm baba tarafım oralı, taşlıcadanlar dedim, bende bibuçuk ay önce gezmeye gittim, çok beendim oraları dedim.o saraybosnalıymış.bizden istanbulda, bursada, izmirde çok var dedi.bursa-saraybosna tamamen aynı dedim.eet dedi.ben mostara saraybosnaya gorajdeye gittim dedim.gorajdeye gittiğimi duyunca şaşırdı(tahminen çünkü ulaşımı sorunlu bir bölge gorajde ve çou boşnak bile henüz gitmemiştir oraya), ben orda doğdum dedi.ben en çok gorajdeyi beğendim dedim.sen bu zamana kadar yanıma nie gelmedin dedi.ancak fırsat oldu dedim.ee siz neden burdasınız dedi.31ağustos son, ben o zmn gidiyorum burdan, mecburim bitiyor dedi(anlamadım ben bu kısmını.özel hastanede mecburimi yapıyor ki?). nereye gidiyorsunuz dedim, istanbula dedi sen oraya gel die ekledi.ne kadardır burdasınız dedim.3sene olmuş.zaten sırada bekleyenler olduğu için çok konuşamadık, 31 ağustosda gidiyorum ben burdan dedi, o zamana kadar yine gel dedi.tmm dedim.en son çıkarken bosnada sürekli dedikleri gibi Alla. emanet ol dedim ve çıktım.ama sanki yüzünde toprağını görmüş olmanın verdiği(sanırım hayatımda ilk kez toprak kelimesini bu manada cümle içinde kullanmış oldum böylece de=))bi mutluluk hissettim.bilmiorm birden abartıp sevinirik moduna geçip öle de hissetmiş olabilirim.
ordan çıktım ağrı devlete gittim.bizim tıbbi sekreterin röntgen teknikeri bi arkadaşı varmış, o saolsun sabah dr.la konuşmuş bi dr. gelcek die, göz dr.u da tmm gelsin, sıra beklemeden direk içeri girsin demiş.ben o röntgen teknikeri beklerken tam göz doktounun odasının karşısında genel cerrahi poliklinği vardı.esranın kuzeni pınar ablanın eşinin mecburisi geçen aylarda ağrıya çıkmıştı.ahmet abi(pınar ablayla tanışmıştım ama ahmet abiyle her ne kadar yüzyüze tanışmamış olsam da haklarında fazlasıyla şey duymuştum esradan.).onun yanına da uğramayı düşünüyordum zaten de.hasta da yoktu.içeri girdim.ben esranın sınıf arkadaşıyım dedim.o da çok tatlıydı.baya muhabbet ettik, insanları çekiştirdik.ordan çıktım, röntgen teknikeriyle biraz uzatmalı olarak(!) kavuşup göz doktoruna girdik.lan ben öle her bi yerde ben dr.um demeyi sevmiorm, mümkün olduunca kullanmıorm bunu da.ama zaten röntgen teknikeri söylemişti benm dr olduumu.içeri girdim.anam o ne kalabalık öle.nese hemen boşaldı ortalık.şikayetimi söledim direk hasta modunda.dedim böle böle.gözümü muayene ederken dr. sen ne iş yapıosun dedi doktoruum dedim, ordaki u lar uzun oldu çünkü dedimya röntgen teknikeri benm dr olduumu sölemişti ve içerdekiler de duyup tepki vermişlerdi.e dedi göz dr.u da neden sölemiosun dr olduunu, hemşire de benden önceki hastayı kastederek valla hocam sölicektim ama az önceki hasta çok ajiteydi deil dr bakan geldi desek sırasını vermezdi dedi.neyse gözüme baktı.sonra gözünde ışık çakmaları oluo mu die sordu.nasıl yani retina dekolmanı açısından mı soruosunuz die iice evhamlı hasta moduna girdim.eet dedi yaws bide.neymiş efendim gözün içinde şu bizim vitreus sıvısı varya heh işte benimki dejenere olmuşmuş.nasıl yani dedim.öle dedi=)benim vitreusumun içinde bikaç tane topak topak beyazlanmalar varmış.aman ne ii.ee nolcak dedim.yapçak bişe yokmuş.ilerler mi peki?ilerleyebilir, retina dekolmanı riski de var, eer gözünde ışık çakmaları olursa gel lazerle kapatırız dedi.leeyn benm gözümden bahsedioruz ne diosun sen.bi de dediki çok nadir de olsa o benm gözümün etrafında gördüüm siyah noktalar orta kısımda da olabilirmiş işte o zmn çok büyük bi ameliyat gerekirmiş.yuh?! dedim ben evhamlı bi bünyeyim yani olmazki ama böle diosunuz.ama dedi bu saydıım şeyler çok nadir, ben hiç görmedim mesela dedi.istersen gözünü dilate edip de bakabilirim dekolaman açısından ama ışık çakmaları tariflemiyorsun yoktur yani gerek yok bence dedi.ii o zmn bakmayın dedim.yapçak bişe var mı dedim.yok dedi.ii bakalm.bi de sen rahat ol dedi.saol yaws.ben baştan uyarmadım mı seni evhamlı bi bünyeyim die.alla alla.neyse ordan da çıktım.hemen damlayı aradım.artık ne de olsa hasta moduna girdimya dier doktorlara danışmam lazım di mi rolümü ii oynamam lazım=) damla dedim böle böle sen bi bülente sorsan die.neyse akşama damla bana geri döndü, eşi demişki bu durum çok çok sık görülen bişeymiş, eet öle dr.un saydıı gibi komplikasyonları varmış ama yani binde bir.kafasına takmasına gerek yok çok sık bu vitreus dejenerasyonu demiş.neyse rahatladım sonra=)
hastaneden çıktıktan sonra o dier hastanede gördüüm sağlık memuruyla tutağa döndüm.bu arada sabah kaymakam yine senemi aramış, beni çaırmış yine yanına.senem de ağrıda olduumu sölemiş.o zmn dönünce yanıma gelsin demiş.gittim ben de saat 4 falandı.gittim.o kadar.gerisi yok=)

biterken:dino merlin-deset mladja

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ne demişler bakalım