Cumartesi, Ağustos 14, 2010

bir hayat

yavaş yavaş yanıma yaklaştı.o sırada hasta olmadıı için ben de hemşire odasında hemşirelerle oturuyordum.abla ben çok kötüyüm dedi bana.neyin var dedim.hiç halim yok dedi.poliklinik odasına geçtik.ama yürürken de zorlanıyordu belli.sedyeye oturttum.bu arada kaç yaşında olduunu sordum.16 yaşındaymış.Evli misin dedim.Evet dedi.Şikayetini sordum.Kaç gündür yemek yiyemiorm, ishalim var, boğazlarım da çok ağrıyor, bi de midem bulanıyor kusuyorum dedi.Gebelik var mı dedim.Bilmiyorum dedi.En son ne zmn adet gördün dedim.Onu da bilmiyordu.Kimliğin var mı, yok, yeşil kartın var mı, o da yok.Ee sen nasıl geldin işte kocam beni buraya bıraktı gitti.Nereye gitti?köylere bohçacılık yapmaya.Sen nerde oturuosun? Biz ağrının girişinde çadırda kalıyoruz, göçebeyiz.E kocan da seni buraya böle çanta gibi bıraktı ne halin varsa gör gibilerden.Hey Allah'ım Yarabbim.Muayene ettim, boğazları gerçekten baya şişmişti(pek tıbbi bi anlatım olmadı ama=)). Ateşi de 38 küsürdü.Kıza dair hiç bişey yokki elimizde girişini yapabilelim.Neyse dedim hemşireye bi gebelik bakalm.Neyseki negatif çıktı.Hayır ilaç yazsam nasıl alacak.Hastaneye göndersem bi serum taksalar biraz kendine gelir kızcaızın kaç gündür ishali de varmış.Bizde de serum var ama serum kiti yok.Napçaz ne edicez derken bizim hemşire saolsun dr hanım ben hastaneye gidiiim serum kiti aliim, kızın ilaçlarını da siz benim üzerime yazın ben dönüşte aliim dedi.İi tmm dedik.Napalım madem kız gelmiş nasıl bırakıcaz.İlaçları yazdık, taksi çaırdık bizim hemşire arkadaş hastaneye gitti.Bu sırada da hasta kız poliklinikte sedyede uzanıyor.Bekleyen hasta da yoktu.Anlatmaya başladı.Abla aslında biz Türküz ama beni göçebeye gelin verdiler dedi.Nasıl oldu bu yaşında dedim.Anlattığına göre babası annesi bu kız bi de kardeşi paraları olmadığı için yolda arabaları durdura durdura konyaya gidiyorlarmış.Bu sırada bi araba bunları almış.Ön tarafta da bunun şimdiki kocası oturuyormuş.Bunları kendi çadırlarına davet etmişler.Sonra o çocuk bu kızı istemiş, babası da hemen o gün vermiş.Dediğine göre zaten babası da şizofrenmiş.Kızın kollarında falan kesikler vardı.Nasıl oldu bunlar die sorduk.Babam yaptı dedi.Neyse bunlar hemen evlenmişler.Gerçi resmi nikahları olduunu da hiç sanmıorm ama.Kaç yaşında kocan dedim 21 dedi.neyse çok büyük değilmiş.Yakışıklı mı peki dedi.İşte benden yakışıklı dedi.Ama kızın yüzü de çirkin deildi.Kız baya baya da güzelce anlatıyor her şeyi.Allah'ım hayata bak dedim yani hee.Sonra o sırada ilça yazdırmak için dışarda bekleyen bi adam varmış, geliz siz dedim.Adam da bizi duymuş.Bana da diyorki buna yardım edin bakın kimsesi yokmuş.Lan adam sana ne yani.Fevrim döndü o an bi anlığına.Sana mı düşmüş bana kime yardım edeceimi sölemek.Hayır yani gören de burdaki halkı çok yardımsever sanır.Uyuz oldum.Bişe demedim ama.


Hemşire geldi,kıza bi serum karışımı hazırladık, arka taraftaki pansuman odasına aldık.Bi de sabah kahvaltıyı sağlık ocaında yapmıştık.Kıza da onlardan kalanlarla bi ekmek arası hazırlatıp eline verdirdim.Eline de biraz para verdim ama direk ben vermedim tabi hemşireye verdirttim, belli olmaz bunların işi dedim ki iiki de öle yapmışım çünkü hemşireden sonra yine para istemiş.Lan millete bak yuh yani.Güya kocası olcak adam bunu kapıya bırakıo ölece ne halin var gibilerden elinde ne kimliği ne yeşil kartı var, bi de burda sana bakarlar demiş.Tmm biz de elimizden geleni yaparız, yapıyoruz da bu kadar yüzsüzlük yapmasalar keşke.
Kızın serumunu taktık, eline ekmeğini verdik, ilaçlarını alıp eline verdik, cebine parasını koyduk.Biraz süre geçti, hemşire yanıma geldi dr.hanım kız serumu çıkartıp gitmek istio daha iiymiş, ateşi de düşmüş napiim die sordu bi bakiim dedim bende.Ama gitmemize kalmadan kız kendi başına serumu çekip çıkarmış, her yeri kan yapmış bi de.Çok kızdım sen napıosn ya dedim.Bu kadar uraştık senin için hemşire senin için taa hastaneye gitti, ilaçlarını aldı 2 dakka bekleyemedin mi ben gelene kadar dedim.Ay bi de cevap vermez mi abla özür dilerim, yerleri kirlettiysem ben silerim die.Çık dedim çık bişey yapma.Gitti sonra o da.

biterken: the smiths-please please please let me get what i want

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ne demişler bakalım