Pazartesi, Mart 08, 2010

ağrıda8mart

sabah4buçukta durup dururken uyandım en azından ben öyle olduğunu sanıyordum.Sanki etraf sallanıyormuş gibi hissettim heralde birden kalktığım için başım dönüo dedim sonra acaba deprem mi oluyor die düşünüm ama (Allah a şükür büyük bi deprem görmüşlüğüm olmamasına rağmen) depreme karşı hafif bi anksiyetem olduğu için arada bir böyle bana gelir sanki sallanıyormuşum gibi heralde yine öle bişeydir dedim.Lambaya bakiim dedim lamba da sallanıyorsa öledir dedim ama bakmaya tırstım göreceğim sonuçtan.Zaten son bikaç gündür bi huzursuzluk var tv açık yatıorm kalktıımda bi ses bi renk olsun die o sırada da oskar törenlerini gördüm(oskar demişken leyn eskiden baya bi meraklıydım filmlere ödüllere şimdi en son ne zmn sinemaya gittiğimi bile hatırlamıyorum ama zaten o da özlediklerim listeme girdi çoktan).Sabah sağlık ocağına gittiğimde söylediler meerse cidden deprem olmuş merkezüssüde elazığ-karakoçanmış.Babam yıllar önce araziye gitmişti karakoçan'a o yüzden ismen tanıdık geldi.Şiddeti de baya varmış ölü sayısı da öyle.Bir de şimdi havalar soğuk ne yapacak onca insan Allah yardımcıları olsun.

Bugün 8martmış mış diyorum çünkü artık zmn kavramımı iice yitirdim tam 3 ay önce geldim buraya bayram dönüşüydü o zmndan beri hiç eve gitmedim iice psikopata bağladım artık çok bunaldım.Hemşirelerden biri kadınlar gününüz kutlu olsun dediğinde hatırladım.Doğu ve kadın.Heralde burda en çok yıpranan kadınlar.Yaşlarından en az on yaş yaşlı gösteriolar.Muayeneye geldiklerinde mesela bu kesin 5o var diosun bi soruosun 35miş.Aslında çou kaç yaşında olduğunu da bilmiyor burda kadınların yaş kavramı da yok, doğurma yaşı da yok, adları da yok.Düşünüorum da ben de burda doğmuş olabilirdim, o zmn en geç 17 yaşımda evlenip (beyaz ten,renkli göz buralara pek benzemediğim için ii başlık parası da alırmışım) şimdi 8senelik evli olup 4-6çocuğum da olurdu heralde ayy geyiğini yapmak bile korkunç.Ne kadar şükretsek azdır hee.Geçen bi köye gitmiştik kadın 27 yaşındaymış on çocuğu varmış hepsini evde doğurmuş en büyük çocuğu da 14yaşındaymış o da hamileymiş düşünsene kadın 27 yaşında anane olacak, başka bir köyde biri intihar etmişti 2o yaşında 4 çocuğu varmış o etmesinde kim etsin.Zaten kadınların ailede hiç bi söz hakları yok.Oy oy.

biterken:gripin-sustukların büyür içinde

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ne demişler bakalım